برگزاری دومین نشست وبیناری معرفی بازارهای صادراتی بامحوریت بازار ویتنام

برگزاری دومین نشست وبیناری معرفی بازارهای صادراتی بامحوریت بازار ویتنام

دومین نشست وبیناری معرفی بازارهای صادراتی بامحوریت بازار ویتنام به میزبانی معاونت توسعه کسب و کار و امور بین‌الملل تاپیکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ‌نیوز)، دومین نشست وبیناری معرفی بازارهای صادراتی بامحوریت بازار ویتنام با حضور محسن رضایی‌پور، رایزن بازرگانی ایران در ویتنام و سلیمی‌نمین، مدیر مرکز تجاری ایران در ویتنام به میزبانی معاونت توسعه کسب و کار و امور بین‌الملل تاپیکو برگزار شد.

در این نشست وبیناری که نمایندگان شرکت‌های تابعه شستا و تاپیکو شرکت کردند، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ویتنام به‌ویژه در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

معرفی مرکز جدیدالتاسیس تجاری ایران در ویتنام از دیگری محورهای مهم این نشست وبیناری بود. این مرکز اخیرا با مجوز سازمان توسعه تجاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

همچنین در این نشست وبیناری، حضور تجاری از طریق تاسیس دفاتر و ثبت شرکت در این کشور بحث و بررسی و مقرر شد  موانع و مشکلات حضور شرکت‌های ایرانی در بازار ویتنام از جمله مسایل لجستیکی و حمل‌و‌نقل رصد و رفع شود.

در این نشست نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده روغن‌های صنعتی و روان‌کارها، دوده صنعتی، اوره، متانول، اسید استیک، محصولات  معدنی و دارویی علاقه‌مندی‌های خود را برای حضور در بازار ویتنام ابراز کردند.

در پایان این نشست وبیناری مقرر شد نمایندگان شرکت‌های تابعه تاپیکو با رایزن بازرگانی و مدیر مرکز تجاری ایران در ویتنام  برای افزایش همکاری‌های مشترک به‌صورت مستقیم ارتباط داشته باشند.

اولین نشست وبیناری معرفی بازارهای صادراتی بامحوریت بازار عمان در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود.

انتهای پیام /