روز خاص غرفه تاپیکو در روز پایانی برگزاری بیست‌و‌‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران

روز خاص غرفه تاپیکو در روز پایانی برگزاری بیست‌و‌‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران

غرفه شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در روز پایانی برگزاری بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران روز خاصی را پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ‌نیوز)، سومین روز برگزاری بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران روز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه جاری در حالی پایان یافت که در این روز غرفه تاپیکو مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این نمایشگاه، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و شرکت‌های تابعه آن حضور فعالی دارند.

در غرفه شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در سالن38B این نمایشگاه مقامات ارشد تاپیکو و شرکت‌های تابعه پاسخگوی پرسش‌های مختلف بازدیدکنندگان و خبرنگاران بودند.

امضای موافقت‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از میدان نفتی شادگان بین تاپیکو و تنکو

در پی موافقت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و قـرارگاه سـازندگی خـاتم‌الانبیـا به عنوان هلدینگ‌های بالاسری، موافقت‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از میدان نفتی شادگان بین تنکو به نمایندگی از قـرارگاه سـازندگی خـاتم‌الانبیـا و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در حضور عبدالرضا عابد، فرمانده این قرارگاه امضا رسید.

این موافقت‌نامه‌ همکاری مشترک بین بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و عبدالرسول آقاجانی رونقی، مدیرعامل شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش (تنکو) در حاشیه بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از میدان نفتی شادگان است.

افقهی: همکاریِ قرارگاه خاتم‌الانبیا با تاپیکو در راستای اجرای منویاتِ مقام معظم رهبری است

بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه، در مراسم امضای موافقت‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از میدان نفتی شادگان بین تنکو به نمایندگی از قـرارگاه سـازندگی خـاتم‌الانبیـا و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) که در حضور عبدالرضا عابد، فرمانده این قرارگاه انجام شد، ضمن تقدیر و تشکر از مقام عالی قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: بابت فرصتی که در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین قرار دادید تشکر می‌کنم. در ابتدا علاقه‌مند هستم که دیدگاه متعالی سردار عابد و دلیل ایشان برای امضای این موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه را عرض کنم.

افقهی ادامه اداد: این موضوع در واقع به سهامداران مجموعه تاپیکو مرتبط می‌شود. ما در هلدینگ تاپیکو حدود 14 میلیون و 500 هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که اگر بخواهیم به طور متوسط هر خانواده را 3 نفر حساب کنیم، حدود 43 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت کشور می‌شوند. بر همین اساس، یکی از راه‌های اجرای منویات مقام معظم رهبری برای مشارکت مردم در اقتصاد، حضور صندوق‌‌ها و شرکت‌هایی است که متعلق به عامه مردم است.

مدیرعامل تاپیکو افزود: سردار عابد به این دیدگاه متعالی به خوبی اشراف دارند و محبت کردند و در بخش‌هایی که اعلام شده، ان‌شاءالله باب همکاری خوبی با مجموعه پر ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: غیر از این سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها در دو میادین بالادستی، به این نتیجه رسیدیم که در چند حوزه دیگر نیز می‌توانیم از ظرفیت خوبِ فنی قرارگاه سازندگی استفاده کنیم و به تاکیدات مقام معظم رهبری لبیک بگوییم. این ظرفیت مبتنی بر فعال شدن بخش تولید به خصوص در مناطق کمتر برخوردار است.

افقهی گفت: پتروشیمی آبادان در شهر آبادان یکی از معدود بنگاه‌های تولیدی مردم مظلوم آبادان می‌باشد و این مجموعه در حال حاضر مشغول تولید است اما به بهسازی در حوزه تولید نیاز دارد. ما از محضر سردار درخواست کردیم که در کنار فرزندان خود در مجموعه تاپیکو قرار بگیرند و با استفاده از ظرفیت غنی قرارگاه سازندگی، کمک کنند که در آینده نزدیک پتروشیمی آبادان، که از اولین پتروشیمی‌های کشور بوده و سابقه آن به سال 1345 بر می‌گردد، را به بازار تولید برگردانیم و دل مردم مظلوم و همیشه در صحنه و شهیدپرور آبادان را شاد کنیم.

مدیرعامل تاپیکو در ادامه به پروژه‌‌ای دیگر اشاره کرد و گفت: در دو پروژه‌ دیگر از ظرفیت و توانمندی قرارگاه سازندگی استفاده خواهیم کرد. یکی از این پروژه‌ها که مربوط به حل مساله ناترازی گاز در کشور است، بسیار راهبردی است و از اولین پروژه‌هایی است که در این سطح در کشور قابل اجراست.

افقهی تاکید کرد: بحث ناترازی گاز در کشور موضوع بسیار آزاردهنده‌ای است. در کوتاه مدت یکی از راه حل‌ها شاید ایجاد مخازن ذخیره‌سازی میلی‌ ال‌ ان جی باشد، که ما به صورت پایلوت در کشور در پتروشیمی خراسان تجربه خواهیم کرد. اجرای این پروژه در سال جهش تولید، از مساله توقف تولید جلوگیری می‌کند، که ما آن را با کمک قرارگاه سازندگی در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل تاپیکو همچنین به طرح پتروالفین شرکتِ فن‌آوران اشاره کرد و گفت: چند سالی است که این طرح مسکوت مانده است و امیدواریم با حضور پرقدرت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و نظر مثبت فرماندهی معظم این قرارگاه و بدنه خوب و متخصصین آن، در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی پروژه باشیم و فواید آن به کشور و مردم عزیز مظلوم خوزستان بازگردد.

بازدید مدیرعامل هلدینگ صدر تامین از غرفه تاپیکو

در ادامه امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین(تاصیکو) امروز شنبه در حاشیه حضور در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از غرفه تاپیکو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید با بابک افقهی، مدیرعامل تاپیکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این گفت‌وگوی صمیمانه و دوستانه طرفین بر تحکیم و گسترش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک بین تاپیکو و بانک صادرات

در ادامه تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها و افزایش تعاملات مشترک بین شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و بانک صادرات ایران به امضا رسید.

این تفاهم نامه‌ همکاری مشترک بین بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در غرفه تاپیکو در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌ها و افزایش تعاملات در زمینه‌های مرتبط و ارتقای انواع خدمات مالی و بانکی (ریالی و ارزی)، اعطای انواع تسهیلات (ارزی و ریالی)، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، صدور انواع ضمانت‌نامه ریالی و ارزی و تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی در قالب اوراق گام است.

امضای 5 تفاهم نامه پتروشیمی خراسان در غرفه تاپیکو

شرکت پتروشیمی خراسان 5 تفاهم‌نامه همکاری مشترک در غرفه تاپیکو در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امضا کرد.

در این راستا، تفاهم‌نامه ساخت یک ست TUBE bundle واحد آمونیاک بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت فاتح صنعت کیمیا به امضا رسید.

همچنین تفاهم‌نامه انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح های تولید سدیم سیانید، کلر آالکالی و سولفات آمونیوم ، اسید سولفوریک بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت مدیریت و توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز مهام، تفاهم نامه خرید کاتالبست سنتز واحد آمونیاک بین شرکت پتروشیمی خراسان شرکت آریا افق فیار، تفاهم نامه خرید کاتالبست متانیتور واحد آمونیاک بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت گسترش فناوری خوارزمی، تفاهم‌نامه ساخت یک ست TUBE bundle واحد آمونیاک بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت فاتح صنعت کیمیا، تفاهم‌نامه انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح های تولید سدیم سیانید، کلر آالکالی و سولفات آمونیوم، اسید سولفوریک بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت مدیریت و توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز مهام، تفاهم نامه خرید کاتالبست سنتز واحد آمونیاک بین شرکت پتروشیمی خراسان شرکت آریا افق فیار و تفاهم نامه خرید کاتالبست متانیتور واحد آمونیاک بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت گسترش فناوری خوارزمی امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک بین تاپیکو و هلدینگ حمل‌و نقل و سرمایه‌گذاری غدیر

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک بین شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و هلدینگ حمل‌و‌نقل و سرمایه‌گذاری غدیر به امضا رسید.

این تفاهم نامه‌ همکاری مشترک بین علی سیفیان، قائم‌مقام شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و سعید رسولی، مدیرعامل هلدینگ حمل‌و‌نقل و سرمایه‌گذاری غدیر در غرفه تاپیکو در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌و‌نقل و بهره‌ور کردن زنجیره تامین و عرضه کالاست.

بازدید مدیرعامل تاپیکو از غرفه پتروشیمی جم

بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در حاشیه حضور در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران از غرفه شرکت پتروشیمی بازدید کرد.

در جریان این دیدار، محمدهاشم نجفی اردکانی، مدیرعامل پتروشیمی جم گزارشی از روند تولید و فروش این شرکت در سال جاری ارائه کرد.

همچنین بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در این بازدید با مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و علیرضا زمان پور، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک بین تاپیکو و بانک رفاه

درادامه تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها و افزایش تعاملات مشترک بین شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و بانک رفاه ایران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک بین بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و اسماعیل لله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه ایران در غرفه تاپیکو در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری ها و افزایش تعاملات در زمینه های مختلف است.

در همین حال، اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک رفاه ایران با بیان اینکه نفت و گاز و پتروشیمی از مزیت‌های خوب کشورمان هستند، گفت: هلدینگ تاپیکو یکی از هلدینگ‌های بزرگی است که در این حوزه به صورت تخصصی کار می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به ارتباط سهامداری بین شستا و بانک رفاه که هر دو زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی هستند و توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که به لحاظ تامین مالی پروژه‌ها، مخصوصا پروژه‌های بالادستی وجود دارد، ما سعی می‌کنیم در جهت تامین مالی پروژه‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: ما هم در پروژه‌‌های ارزشمند حوزه بالادستی که تاپیکو اخیرا به آن وارد شده، و هم در پروژه‌های پایین‌دستی که می‌تواند از خام‌فروشی جلوگیری کند، ورود می‌کنیم.

وی بیان کرد: این کمک‌ها باید به صورت ارزی و ریالی و استفاده از ظرفیت‌های تقویتی داخلی و بین‌المللی بانک باشد تا هر روز شاهد رشد و تعالی در حوزه نفت و گاز باشیم.

لله گانی در پایان گفت: امیدوارم همکاری بین تاپیکو و بانک رفاه نتیجه‌ خوبی برای مردم داشته باشد.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی: «تاپیکو» نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد

در ادامه مرتضی لطفی، عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی امروز شنبه در حاشیه حضور در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از غرفه تاپیکو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید با بابک افقهی، مدیرعامل تاپیکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

لطفی در جریان این بازدید به گفت‌وگو با خبرنگاران نشست و به سوالات آن‌ها پاسخ گفت.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: «تاپیکو» نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

رونمایی از محصول جدید نفت پاسارگاد برای نخستین بار در کشور

امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) از محصول جدید خود با عنوان قیر پلیمری ۲۲_۷۶ مخصوص باند فرودگاه‌های کشور در محل غرفه تاپیکو در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران رونمایی کرد.

بابک افقهی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در این مراسم بیان کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و افزایش‌ تولید، شرکت نفت پاسارگاد، بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه اقدام به تولید محصولی جدید کرد.

وی در ادامه گفت: محصول تولید شده در تسهیل بار ترافیکی فرودگاه‌های تاثیر به‌سزایی دارد ، ضمن اینکه این محصول در فرودگاه‌‌های کشور قابل استفاده است.

در ادامه اکبر دادخواه، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد نیز‌ در این باره با اشاره به کاربرد این محصول در باند فرودگاه‌‌ها بیان کرد: با توجه به بار ترافیکی مسیر فرودگاه‌ها و شرایط متنوع آب و هوایی کشور لزوم استفاده از قیرهای اصلاح شده یا پلیمری برای فرودگاه‌ها احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد افزود: ضمن آنکه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه شرکت نفت پاسارگاد به تولید دانش بنیان و ارتقای تولید محصولات از جمله انگیزه‌های شرکت بود. در همین زمینه تولید این محصول را برای اولین بار در کشور دنبال کردیم.

وی ادامه داد: قیرهای پلیمری دارای ویسکوزیته ، استحکام و قابلیت ارتجاع بالایی هستند که عمر مفید جاده‌های ساخته شده با این محصولات به مراتب افزایش‌ پیدا می‌کند. قیر پلیمری عملکردی PG 76-22 نیز با خاصیت ارتجاعی بالای ۹۰ درصد یکی از گریدهای خاص قیرهای اصلاح شده است که در عمده فرودگاه‌های کشور قابل استفاده خواهد بود.

دادخواه در پایان عنوان کرد: شرکت‌ نفت پاسارگاد به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی قیرهای اصلاح شده و پلیمری در کشور به حساب می‌آید و در طول دو سال گذشته بیش از ده هزارتن از این محصولات را به کشورهای مختلف صادر کرده است.