بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه تاپیکو؛ جهش تولید درهلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه تاپیکو؛
جهش تولید درهلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی به‌عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای در سال 1402 توانست با تکیه ‌بر مدیریت راهبردی و تدوین سند استراتژی شاهد تداوم رشد تولید و فروش، حفظ زنجیره ارزش و ثروت آفرینی، ارائه خدمات فنی و مهندسی و افزایش صادرات در این هلدینگ و شرکت‌های تابعه خود باشد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ نیوز)، هلدینگ PIIC در سالی که به نام رشد تولید و مهار تورم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده بود، بی توجه به تحریم‌های ظالمانه در مسیر افزایش چشگیر تمام شاخص‌ها قدم برداشت.

هلدینگ PIIC در سال 1402 در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی «صهبا» به عنوان یک شرکت چندرشته‌ای، موفق به کسب رتبه شرکت برتر و بهره‌ور و دریافت لوح تقدیر و تندیس زرین صهبا شد.

براساس گزارشات عملکردی، شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت به‌عنوان دومین تولیده کننده MTBE در ایران و تنها تولیدکننده رافینیت 2 و MEK باعملکرد قابل قبول و شایسته در تولید محصولات، توانست رشد چشمگیری را در سال 1402 ثبت کند به طوری که این شرکت در سال گذشته با افزایش درآمد عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص قابل ملاحظه‌ نسبت به سال 1401 مواجه شد.

همچنین درآمد ارزی این پتروشیمی نسبت به سال 1401 افزایش بسزایی را داشته است. با انجام اقدامات اولیه در سال 1402 پیش‌بینی می‌شود شیمی‌بافت با تکمیل فرایندهای اداری تا پایان نیمه اول سال جاری به بازار فرابورس راه یابد.

کسب رتبه ششم شرکت‌های برتر و بهره‌ور توسط پتروشیمی شیمی‌بافت و دریافت تقدیرنامه سه ستاره تعالی این صنعت براساس معیارهای   EFQM2020  از دیگر افتخارات این شرکت پتروشیمیایی در سال 1402 بوده است.

در همین حال، شرکت کربن ایران در سال مالی 1402 با رشد 21 درصدی تولید نسبت به سال 1401 و افزایش 16 درصدی نسبت به ظرفیت عملی و رشد 41 درصدی تولید نسبت به ظرفیت اسمی مواجه شده است.

 در همین راستا، شاهد رشد درآمد عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص در این شرکت در سال گذشته بوده‌ایم.

علاوه بر این، شرکت کربن ایران در سال 1402 موفق به کسب لوح تقدیرنامه 3 ستاره جایزه تعالی براساس معیارهای EFQM 2020 شد. از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته می‌توان به راه‌اندازی خط تولید دوده صنعتی پی-تایپ (P-Typeدر راستای بومی‌سازی صنعت و برآوردن انتظارات تولیدکنندگان ایرانی بدست متخصصان کربن ایران اشاره کرد.

سال شکسته شدن رکورد تولید

سال 1402 برای شرکت دوده صنعتی پارس سال شکسته شدن رکورد تولید با افزایش 28درصدی و ثبت رکورد تولید 37 هزار تن انواع دوده نسبت به ظرفیت اسمی خود بود به طوری که در این سال درآمد عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص این شرکت با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است.

 از مهمترین اقدامات این شرکت خوشنام دوده‌ساز در سال 1402 می‌توان به راه‌اندازی و اتمام پروژه راکتور هارد اشاره کرد. البته دوده صنعتی پارس در دهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی موفق به کسب تقدیرنامه سه ستاره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گردید.

همچنین در حالی صنایع لاستیکی سهند در سال 1402 نسبت به سال 1401 با افزایش 14 درصدی تولید روبرو شد که این شرکت توانست با افزایش سه برابری دیماند برق مسیر اجرای سایر پروژه‌های شرکت نظیر بهره‌برداری دستگاه پرس پخت تسمه‌نقاله استیل کورد را برای نخستین بار در کشور هموار و راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی خط تولید تسمه نقاله سیمی برای اولین‌بار در میهن عزیزمان ایران نیز از مهمترین اقدامات این شرکت تولیدی در سال 1403 است. دهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی برای سهند نیز با کسب نشان چهار ‌ستاره همراه بود.

علاوه بر این، در سال 1402 برای شرکت‌های گروه لوله‌ساز هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی افزایش تولید را شاهد بوده‌ایم که این تولیدات نیز منجر به افزایش درآمد عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص در این شرکت‌ها شده است

شرکت‌های گروه خدمات فنی و مهندسی این هلدینگ اعم از شرکت فنی و مهندسی نگهداشت‌کاران، بازرسی فنی و کنترل‌خوردگی تکین‌کو و شرکت مهندسی و نصب فیرمکو با انعقاد قراردادهای جدید توانستند سال 1402 در مدار رشد و توسعه قرار گیرند.

از دیگر اقدامات مهم شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در سال 1402 می‌توان به راه‌اندازی مجدد کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه پس از 13سال تعطیلی اشاره کرد که تولید آزمایشی این ماده ارزشمند به‌صورت مایع در سال 1402 این نوید را می‌دهد که با تکمیل خطوط بهره‌برداری و اورهال کامل در سال 1403 تولید بلور اسیدسیتریک در این مجتمع به صورت پایدار انجام شده و نیاز کشور به این ماده اساسی مرتفع و صرفه جوئی ارزی قابل توجهی نیز حاصل شود.

باتوجه به عملکرد درخشان و قابل قبول در شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ نام آشنای کشور، نتایج مثبت و ارزنده‌ای را در صورت‌های مالی سال 1402 مشاهده خواهیم کرد.

در عین حال، هلدینگ PIIC امیدوار است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ١۴٠٣ تحت عنوان سال جهش تولید و مشارکت مردمی و با توجه به استراتژی‌ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی هلدینگ تاپیکو و شستا و با تعریف پروژهای جدید، نوآور و خلاقانه و استفاده از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه مرکز نوآوری رادیناس به سمت سرمایه‌گذاری، رشد تولید محصولات با کیفیت و جدید، افزایش تولید و صادرات و ارزآوری حرکت کند تا تعهد خود نسبت به تامین منافع تمامی سهامداران و ذینفعان این منابع را که مردم شریف کشورعزیزمان ایران و بازنشستگان محترم سازمان تامین اجتماعی می‌باشند، برآورده کند.

انتهای پیام /