تتشکیل قرارگاه پشتیبانی از صنعت پتروشیمی در نهاد ریاست جمهوری با دستور مخبر

مدیران عامل شستا و تاپیکو در نشست ویژه با معاون اول رئیس‌جمهور؛
تتشکیل قرارگاه پشتیبانی از صنعت پتروشیمی در نهاد ریاست جمهوری با دستور مخبر

با دستور  معاون اول رئیس جمهور،  قرارگاه پشتیبانی از صنعت پتروشیمی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می شود.

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ‌نیوز)، باحضور تعدادی از مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی صبح امروز جلسه فعالان صنعت پتروشیمی با محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این جلسه که عارف نوروزی، مدیرعامل شستا و بابک افقهی، مدیرعامل تاپیکو نیز حضور داشتند، گزارش کاملی از وضعیت صنعت پتروشیمی، موانع و مشکلات موجود این صنعت ارائه شد.

در این جلسه با اشاره به شعار سال از معاون اول رئیس‌جمهور خواسته شد دولت برای کمک به جهش تولید در صنعت پرمزیت پتروشیمی، دستورات مقتضی در زمینه‌های مختلف از جمله، تسریع و تسهیل اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در میادین گازی کشور، اصلاح نرخ انواع خوراک، تعیین تکلیف مطالبات چند ده همتی دولت به پتروشیمی‌ها بابت کوه اوره و همچنین اتخاذ معافیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با توجه به قوانین بالا‌دستی که با یک بخشنامه سازمان امور مالیاتی ابطال شده را صادر کند.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شخص دبیرکل این انجمن، گفت: انجمن پتروشیمی نقش ویژه‌ای در ایجاد فضای همکاری میان دولت سیزدهم با بخش خصوصی صنعت پتروشیمی داشته است.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل فوری قرارگاه پشتیبانی از صنعت پتروشیمی با محوریت بخش خصوصی در نهاد ریاست‌جمهوری داد و افزود: با تشکیل این قرارگاه علاوه بر رفع موانع تولید در صنعت پتروشیمی، توسعه و سرمایه‌گذاری در این صنعت هم دستور کار قرار خواهد گرفت تا گلوگاه‌های تولید و توسعه صنعت مرتفع شود.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام آمادگی کامل و همراهی دولت برای سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی، گفت: به منظور کوتاه شدن زمان اخذ مجوزهای لازم، از مسیرهای میانبر و جایگزین استفاده خواهیم کرد تا مشکل ناترازی گاز صنعت و کشور حل شود.

انتهای پیام /