حضور تاپیکو در نمایشگاه «ایران پروژه» در ترکمنستان

حضور تاپیکو در نمایشگاه «ایران پروژه» در ترکمنستان/ بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه تاپیکو

نمایشگاه «ایران پروژه» با هدف نمایش دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون رییس کابینه وزرا و وزیر خارجه امور ترکمنستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، پانزدهمین نمایشگاه “ایران پروژه” جمعه ۲۶ آبان با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رشید مردوف، معاون رییس کابینه وزرا و وزیر خارجه امور ترکمنستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۹۴ شرکت از جمله شرکت‌های تاپیکو و بیش از ۳۰۰ تاجر و فعال اقتصادی ایران حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان به معرض نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه با هدف توسعه صادرات بخصوص در حوزه خدمات فنی و مهندسی برگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون رییس کابینه وزرا و وزیر خارجه امور ترکمنستان از این نمایشگاه و غرفه شرکت‌های ایرانی بازدید کردند.

در جریان مراسم افتتاح این نمایشگاه، مهرداد بذرپاش و رشید مردوف در غرفه تاپیکو حضور یافتند و نمایندگان شرکت‌های تاپیکو نیز توانمندی‌های این هلدینگ در زمینه‌های صادرات روغن موتور، تجهیزات ذخیره‌سازی و انتقال گاز مایع و ماشین‌آلات صنعتی را توضیح دادند.

مهرداد بذپاش در حاشیه بازدید از نمایشگاه “ایران پروژه” در کشور ترکمنستان، اظهار داشت: در کنار برگزاری ۱۷ کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، نمایشگاه ایران پروژه هم با حضور مقامات ترکمنستان و سفرای کشورهای مختلف حاضر در ترکمنستان و اعضای کابینه دولت ترکمنستان، فعالین بخش خصوصی و شرکت‌های ترکمنستانی افتتاح شد. یکی از تمایزهای این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه ها، حضور شرکت‌های دانش بنیان بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز شرکت‌هایی که حاضر بودند، عمدتا از بخش حمل و نقل جاده ای، دریایی و ریلی بودند. برخی از شرکت‌ها در حوزه خدمات فنی و مهندسی هستند که آماده‌اند تا محصولات و خدمات خود را صادر کنند.

بذرپاش اعلام کرد: در کمیسیون مشترک دو کشور یک قرارداد با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای عملیات احداث ۲۴۲ کیلومتر راه با وزارت مربوطه در ترکمنستان منعقد خواهد شد. مذاکرات مقدماتی آن به اتمام رسیده است. ادامه این پروژه را هم از رئیس جمهور ترکمنستان خواستم که به شرکت‌های ایرانی بدهد و هم در کمیسیون مشترک در دستور کارمان است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: حضور شرکت‌های ایران در خدمات فنی و مهندسی بازار ترکمنستان گواه رشد شرکت‌های ایرانی است که الحمدالله به راحتی در بازارهای منطقه حاضر می‌شوند و پروژه‌ها را می‌گیرند و محصولات آنها در حال تبدیل به محصولات صادرات پایه است. شرکت‌های ایرانی هم کیفیت بازارهای منطقه را مد نظر دارند و هم در حوزه قیمتی سعی می‌کنند رقابت‌پذیر باشند که این نشان از استعداد خوب شرکت‌های ایرانی دارد.

بذرپاش ادامه داد: مسئول همتراز بنده که وزیر امور خارجه این کشور هم هست، اشاره کرد که در این چند سال، چنین نمایشگاهی با این کیفیت در ترکمنستان برگزار نشده است. البته نمایشگاه به خودی خود، اهمیتی ندارد و تنها زمانی مهم است که به معرفی ظرفیت‌های کشور و معرفی شرکت‌های ایرانی کمک کند.

پیام بگذارید